Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy poszukuje kandydatów do pracy na stanowisku:
Specjalista ds. BHP i ppoż.
Wymagania:
- Wykształcenie wyższe kierunkowe bądź studia podyplomowe z zakresu BHP,
- Ukończony kurs inspektorów ochrony przeciwpożarowej;
- Minimum dwuletnie doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,
- Komunikatywność, samodzielność oraz bardzo dobra organizacja swojej pracy,
- Umiejętność prowadzenia szkoleń z zakresu BHP i ppoż.,
- Znajomość przepisów Prawa Pracy szczególnie zagadnień dotyczących BHP i ochrony przeciwpożarowej.
Zadania:
- Prowadzenie wstępnych szkoleń (instruktaż ogólny) w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dla nowo zatrudnionych pracowników;
- Prowadzenie okresowych szkoleń bhp pracowników zatrudnionych w Instytucie;
- Doradztwo w zakresie obowiązujących przepisów i zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Udział w dochodzeniach powypadkowych oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowań na choroby zawodowe i kontrola realizacji tych wniosków;
- Sporządzanie dokumentacji powypadkowej z wypadków przy pracy oraz wypadków w drodze do lub z pracy;
- Prowadzenie rejestru, kompletowanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy;
- Sporządzanie kart statystycznych z wypadków przy pracy;
- Współpraca z organami nadzoru nad warunkami pracy przy kontroli warunków pracy w Instytucie;
- Kontrola zaleceń wydanych przez organa nadzoru nad warunkami pracy;
- Prowadzenie bieżących kontroli warunków pracy oraz przestrzegania zasad i przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Bieżące informowanie przełożonych o stwierdzonych zagrożeniach życia lub zdrowia ludzkiego wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń;
- Udzielanie porad pracownikom Instytutu w zakresie bhp;
- Opiniowanie spraw związanych z ustalaniem stażu pracy i uprawnień wynikających z pracy w warunkach szczególnych;
- Prowadzenie działalności popularyzacyjnej problematykę bezpieczeństwa i higieny pracy oraz utrwalanie nawyków bezpiecznego wykonywania pracy jak również przestrzegania przepisów bhp w życiu codziennym;
- Bieżąca obserwacja zmian w przepisach bhp praz informowanie kierowników komórek organizacyjnych IŁ o tych zmianach;
- Opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Udział w ustalaniu zadań kierowników komórek organizacyjnych i innych osób kierujących zespołami pracowniczymi z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w poszczególnych stanowiskach pracy;
- Występowanie do kierowników komórek organizacyjnych IŁ z wnioskami o ukaranie pracowników nieprzestrzegających przepisów i zasad bhp;
- Współpraca ze służbą zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej pracowników;
- Uczestniczenie w pracach zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobiegania chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy;
- Bezpośredni nadzór prewencyjny w zakresie ochrony przeciwpożarowej;
- Przeprowadzanie kontroli p.poż. w obiektach IŁ-PIB;
- Sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych kontroli i przedstawienie kierownictwu IŁ-PIB odpowiednich wniosków;
- Współpraca z urzędami nadzorującymi IŁ-PIB w zakresie p.poż.;
- Opiniowanie w zakresie p.poż. inwestycji budowlanych;
- Uczestniczenie w komisjach odbioru robót;
- Prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony przeciwpożarowej;
- Organizowanie próbnych ewakuacji;
- Sprawowanie nadzoru nad prawidłowością rozmieszczenia sprzętu gaśniczego w IŁ-PIB, konserwacją sprzętu i urządzeń ochrony przeciwpożarowej, środków łączności i alarmowania oraz punktów czerpania wody do celów gaśniczych;
- Udział w planowaniu wydatków niezbędnych do realizacji swoich zadań;
- Współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Instytutu;
- Podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych;
- Współpraca ze Społecznym Inspektorem Pracy IŁ PIB oraz Związkami Zawodowymi;
- Wykonywanie bieżących zadań zlecanych przez Dyrekcję oraz Kierownika w ramach zakresu obowiązków i kompetencji.
Oferujemy:
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę na część etatu,
- możliwość rozwoju umiejętności, w tym szkolenia,
- konkurencyjne wynagrodzenie,
- elastyczne godziny pracy z możliwością pracy hybrydowej,
- prywatną opiekę medyczną,
- darmowy parking,
- stołówkę w miejscu pracy,
- pakiet socjalny
Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV na adres e-mail: kadry@il-pib.pl